Mijn ervaringen in Oroville - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Mijn ervaringen in Oroville - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Mijn ervaringen in Oroville

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

28 Mei 2014 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

hier een blog over mijn ervaringen op de reis naar Californie!

Afgelopen maandag ben ik thuis gekomen van een onvergeetlijke zendingsreis naar Oroville, Californie. In Oroville, werkten we samen met the Father's House Church in Southside, Oroville. Southside is de armste buurt van de armste stad (Oroville) van het armste district in Californie. Er is ontzettend veel drugs- en alcoholmisbruik, criminaliteit, mishandeling en dakloosheid en the Father's House Church koos er voor er midden in te staan. De impact die deze kerk heeft gehad op de stad is ongelooflijk. Na een kleine 20 jaar is een groot deel van Southside niet meer terug te herkennen van wat het eerst was en heeft deze bediening nog altijd een enorm aandeel in het leven van de mensen daar.
Wij gingen naar Oroville, omdat wij willen doen in Toronto, wat zij doen daar. We werkten mee in alle aspecten van de kerk: outreaches naar de daklozen waarbij we hen lunches gaven en voor ze baden, voedselbank, langs de deuren gaan in de buurt om te vragen hoe we de mensen kunnen helpen, werken in de tuin waar de kerk groentes en fruit verbouwt, kinderopvang, aanbidding en deel uitmaken van de School of Ministry die ze daar hebben. Wij kwamen daar om hen te helpen, maar daarnaast ontvingen we zo veel van de mensen daar.
De kerk runt een afkickprogramma genaamd Life Recovery Ministries, waar mensen met een drugs-, alcohol- en misbruikverleden een jaar met elkaar doorheen gaan. Ze wonen in gemeenschappelijke woningen, doen allerlei werk voor de kerk of hebben een eigen baan en ontvangen onderwijs en begeleiding bij het afkicken. Maar het belangrijkste wat ze ontvangen is de nieuwe identiteit die God voor hen heeft. Ze leren dat ze een waarde hebben en dat ze een Vader hebben die hen liefheeft. Ze leren dat God een antwoord heeft op hun behoeften en dat het een beter antwoord is dan de drugs die alleen maar meer ellende met zich meebrengt.
Dienen in Oroville was een onvergeetlijke ervaring. De mensen daar hebben een diepe indruk op me gemaakt en het werk dat God daar doet is niet te beschrijven. Het herstel dat de mensen daar ontvangen en het volledig nieuwe leven dat ze ontdekken is ongelooflijk.
De volgende stap voor ons is om dit werk naar Toronto te brengen. Wij willen het Koninkrijk van God brengen in de straten van Toronto. God heeft ons het Koninkrijk gegeven om er in te leven en mensen te laten zien wie Jezus door lief te hebben. Wij zijn er meer dan klaar voor!

Als u mij wilt sponsoren in deze fase van m'n leven dan is dat meer dan welkom. Ik ben volledig afhankelijk van sponsors, omdat mijn visum me niet toestaat te werken. De kleinste bijdrage is al van groot belang! Mijn rekeningnummer is NL38 RABO 0160409047 t.n.v. S.M. Zijl. Bedankt voor jullie steun en gebed!

Over twee weken ben ik in Nederland voor 2 weken. Ik heb er superveel zin in om de bruiloft van mijn zus en haar verloofde te vieren!

Zie jullie dan!

Stephan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 12621

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: