De laatste maand van de stage - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu De laatste maand van de stage - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

De laatste maand van de stage

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

14 Augustus 2014 | Canada, Toronto

Hoi iedereen,

hier is weer een blog vanuit Toronto, Canada.

Na een jaar voor de Central Campus van Catch the Fire gewerkt te hebben als intern (=stagiar), begint het einde van mijn tijd op de School of Ministry in zicht te komen.

Het is nog volop zomer en zomeractiviteiten met de kerk zijn nog in volle gang. Dit weekend hebben we nog een kampeerweekend met Central en een andere groep met jongvolwassenen. We hebben er heel veel zin in en zijn er zeker van dat het een mooie trip wordt.

Voor mij persoonlijk zijn de afgelopen weken vrij roerig geweest. Met het eind van mijn stage in zicht, denk ik erg veel over wat de volgende stap gaat worden. Zoals ik in mijn vorige blogposts al een beetje aangaf, heb ik sterk het gevoel dat God me naar Canada roept voor een langere tijd. Alles wat ik hier mag doen, alle mooie mogelijkheden waar ik de kans voor heb, maken me super enthousiast en ik heb echt een hart voor deze stad gekregen. Ik voel me een soort van zendeling in Canada.

Ik had al een tijdje het gevoel dat God me naar Canada riep en in de afgelopen maanden heb ik veel bevestiging gekregen door mensen die hetzelfde voelen en de ontwikkelingen in Central die daarop wijzen. Het voelt als een enorme stap in geloof en dat is het eigenlijk ook. Ik heb nog nooit voor lange tijd op mezelf gewoon en mijn eerste eigen appartement is meteen aan de andere kant van de oceaan, haha. Maar met de vrienden die ik hier heb leren kennen en met de kerk achter me die altijd voor iedereen klaar staat, heb ik er veel vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.

Het gaat me aan het hart dat ik een keus moet maken tussen Nederland en Canada. Ik mis mijn familie en vrienden veel en de wetenschap dat het voor een lange tijd is maakt het er niet makkelijker op. Ik kom natuurlijk zo af en toe voor een tijdje op bezoek en het is altijd weer leuk om elkaar te zien, maar je mist de dagelijkse dingen en je deelt gewoon niet even veel als wat je zou doen als je bij elkaar in de buurt woont.
Toch heb ik een goed gevoel over Toronto en wat God hier voor me heeft. Ik geloof dat Hij een heel specifieke plek voor me heeft in Central en het voelt heel goed om het Koninkrijk te kunnen brengen naar deze stad die het zo nodig heeft. Ik weet dat Hij me naar Toronto roept en ik kan dat niet meer negeren. Ik hou heel veel van mijn familie, maar ik geloof ook dat God voor mij (net als voor ieder ander) een speciale roeping heeft. Ik wil daar, hoe moeilijk het soms ook is, gehoor aan geven. En ik weet dat wat Hij zegt, uiteindelijk het beste voort brengt.

In September kom ik voor een maand of twee naar Nederland, om dingen te regelen, geld opzij te zetten en me voor te bereiden op een nieuwe tijd in Toronto. Ik kijk er naar uit om weer voor een goede tijd thuis te zijn en voorbereidingen te treffen voor mijn reis terug naar Toronto!

Voor de laatste maand hier en mijn voorbereidingen voor mijn verdere verblijf in Toronto heb ik geld nodig. Omdat ik hier nog niet kan werken, kan ik geen geld verdienen hier. Als u/jij een aandeel wilt hebben in wat God hier in Toronto doet en mij wilt sponsoren in het werk voor de kerk en de gemeenschap in Toronto, dan kan dat. Mijn rek.nr. is NL38 RABO 0160409047 t.n.v. S.M. Zijl.
Uw steun en gebed is meer dan welkom en ik ben heel dankbaar voor al jullie steun tot nu toe! Ik vertrouw er op dat God voorziet en dat Hij precies weet wat ik nodig heb.

Ontzettend bedankt voor al jullie gebed en interesse in wat God doet in Toronto (zij het door mij heen of door anderen)!

Heel veel liefs en zegen,

Stephan

  • 15 Augustus 2014 - 23:34

    Ellen:

    Lieve Stephan, Tja dit zat eraan te komen. Voor jou een moeilijke beslissing en natuurlijk voor ons ook :( .
    Maar eigenlijk groei je ( en wij ook) er gewoon naar toe. Je bent deze weg ingegaan omdat God je riep. Soms heel duidelijk en soms helemaal niet. Maar nu na zo´n 1,5 jaar in Canada te zijn en dat je je vol overgave inzet voor Central blijkt dat dit niet voor niks geweest is. Het is goed dat jij en wij nu duidelijkheid hebben. Je kan je nu helemaal richten op Canada. Het zal soms helemaal niet makkelijk voor je zijn . Maar ik weet zeker dat God je kracht geeft en dat je vertrouwen helemaal op Hem is , zoals altijd. God zal voor je zorgen en je sturen en voorzien in wat je nodig hebt, en dit zal voldoende zijn. Je roeping zal je veel rijkdom brengen allemaal uit zijn liefdevolle hand.
    En natuurlijk zullen wij jou vreselijk missen ( moet er eigenlijk niet aan denken) maar ik weet dat dit Gods plan is.
    Ennn.... gelukkig is er skype ;) kunnen we ook lekker veel kwijt aan elkaar :).
    Maar eerst gaan we nog ff op de Bosgroet van elkaar genieten.
    xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1862
Totaal aantal bezoekers 12626

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: