Nederland en Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Nederland en Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Nederland en Canada

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

16 Juli 2014 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden, maar hier is weer een blog uit Toronto!

Na terug te zijn gekomen van de zendingsreis naar Californie, duurde het niet lang tot mijn uitstapje naar mijn geboortegrond: Nederland. Voor een wel heel bijzondere en leuke reden: Tamara en Robert stapten op 18 juni in het huwelijksbootje. Het was geweldig om er van getuige te mogen zijn dat mijn zus en (nu) zwager elkaar het ja-woord gaven en ik heb van elk moment genoten. Ook was het heel fijn om weer vele familieleden en vrienden te zien en te spreken. Het was super!

Iedere keer als ik vanuit Canada een tussenstop in Nederland maak, krijg ik een nieuw perspectief. Een nieuw perspectief op zowel mijn persoonlijke groei als op wat God met mijn leven wil en hoe Hij in mijn familie thuis werkt. Het is altijd een graadmeter voor wat God in de laatste tijd gedaan heeft in mij. Ik merk dat ik zoveel zekerder van mezelf ben geworden in de afgelopen 1,5 jaar. Ik heb geleerd te waarderen wie ik ben en dat heeft er voor gezorgd dat ik zeker ben van wat ik doe. Waar ik voorheen onzeker van mijn zaak werd als mensen het niet met me eens waren, ben ik nu in staat te zien wat waar en onwaar is en te blijven staan in wat ik weet. Het valt me op hoe zeer zelfverzekerdheid is geworteld in de acceptatie van wie je bent. Te weten dat God van je houdt, gewoon zoals je bent, is de grootste rijkdom en het leidt tot zelfverzekerdheid van wie je bent en brengt goede vrucht in je leven.

Na weer terug in Canada te zijn gekomen was er weer genoeg werk te doen. Er zijn superveel leuke, nieuwe dingen gaande in de kerk. De huiskringen, waar ik er 1 van leid, groeien en de leiders vormen een steeds hechtere groep. We geloven er 100% in dat God grote plannen met Central heeft en we zien met volle overtuiging de toekomst tegemoet. Onze visie is om mensen tot Jezus te zien komen en meer en meer te groeien naar zijn gelijkenis. Ik heb er zin in!

Om te voorzien in mijn kosten ben ik compleet afhankelijk van God's voorziening en giften van mensen om me heen. Als u/jij partner wilt zijn met mij in het brengen en bouwen van God's Koninkrijk in Toronto, dan kan dat door een financiele bijdrage te leveren en door uw gebed. Uw/jouw gift is meer dan welkom! :) Mijn rek.nr is NL38 RABO 0160409047 t.n.v. S.M. Zijl. De kleinste bijdrage helpt me al enorm.

Bedankt voor het lezen van mijn blog! Ik houdt jullie op de hoogte van wat er verder gebeurt! Jullie zijn in mijn gebeden!

Heel veel zegen,

Stephan

  • 16 Juli 2014 - 11:28

    Bianca:

    Hey Stephan,

    Wat is het toch weer mooi om te lezen hoe God bezig is met jou.
    En wat is het toch geweldig dat je weer zo gegroeid bent en je daardoor zelfverzekerder voelt.
    Prijs de Heer !!!!
    Blijf groeien zodat je het ook weer verder kan uitdragen.

    God's zegen,
    Liefs Bianca

  • 16 Juli 2014 - 21:09

    Ellen :

    Lieve Stephan, ik sluit me helemaal aan bij Bianca. Het is Heerlijk om te lezen hoe God werk. Had ik ff nodig. En wij kijken ook terug op een geweldige bruiloft. Dankbaar dat jij zo persoonlijk haar getuige mocht zijn.
    Liefs en God's Blessings.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 12634

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: