Life at the school - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Life at the school - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Life at the school

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

17 Mei 2013 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

eindelijk weer een blog vanuit Toronto. Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar ik was zo opgeslokt door alles wat we hier doen dat ik er niet meer bij stil heb gestaan om een blog te schrijven.

Sinds de laatste blog is er ontzettend veel gebeurd. We hebben onderwijs gehad over genezing, het leven van Jezus, identiteit, passie (kort gezegd hield dat in wat je dromen zijn), boundaries (weten wat je verantwoordelijkheid is en wat niet) en nog heel veel meer.
Vooral de lessen over boundaries waren erg goed. De man die ons les gaf, Chip Judd, sprak over waar je eigen verantwoordelijkheid ophoudt en waar de verantwoordelijkheid van anderen begint. Hij vertelde bijvoorbeeld dat het niet jouw verantwoordelijkheid is om iemand anders zich goed te laten voelen. Als jij van jezelf kunt houden en weet waar je verantwoordelijkheden liggen ben je in staat om gezonde relaties met anderen aan te gaan. Ook vertelde hij over huwelijk en kinderen en hoe al je relaties met andere mensen veranderen als je trouwt. Heel inspirerend en belangrijk.

God heeft ontzettend veel in mijn identiteit gewerkt. Ik merk dat Hij heel veel dingen die al in me waren aan het terughalen is en me laat beseffen wat Hij met me voorheeft en hoe Hij mij ziet. Als je weet hoe God van je houdt, kun je van jezelf houden en die liefde vrijgevig uitdelen. Een groot deel van wat God met mij aan het doen is, is mij laten zien hoeveel Hij van mij houdt. Je kunt bijvoorbeeld je hele leven vragen om vergeving, maar nooit de tijd nemen om de Vader te horen zeggen dat je vergeven bent. Vanmorgen hadden we avondmaal met elkaar en God sprak zo sterk tot me over atonement, de ultieme vergeving door het offer van Jezus, waarin alle schuld en schaamte is weggenomen. Het is pas als we wandelen in het licht van die genade dat we uit kunnen delen van Zijn liefde.

God is overweldigend goed en meer en meer geeft Hij me de richting aan die me verder brengen. Ik geloof dat God een heel bijzonder plan met mij heeft en ook met jullie allemaal! Jesaja 55:11 zegt dat geen enkel woord dat God spreekt leeg zal terug keren tot hem, het zal succesvol zijn en het doel bereiken waarvoor het gesproken is. De openbaring dat ik zelf een woord van God ben heeft me diep geraakt en laat me de trouw en liefde van God zien. God sprak en de schepping was er. God sprak en ik was er, jij was er. Je bent niet zomaar op de wereld gezet, God heeft je met een heel bijzondere bedoeling geschapen en Hij wacht net zo lang tot je Hem in je hart laat wonen. Van daaruit zal Hij je Zijn dromen geven en Zijn doel laten bereiken. En als je Hem al in je hart gelaten hebt is het simpelweg het ontdekken van de dromen die Hij in je hart plant.

Verder doen we veel ministry (bediening). We doen straatevangelisatie, waarbij we woorden van God krijgen die we aan mensen vertellen. We hebben al enkele mensen tot Jezus zien komen, toen ze door God aangeraakt werden door de woorden die gesproken werden.
Ook werken we mee in kerk onder daklozen en drugsverslaafden. Heel bijzonder en dankbaar werk. Ik merkte dat Jezus hart zo sterk uitgaat naar mensen die compleet de weg zijn kwijt geraakt en we hebben velen aangeraakt zien worden door Zijn liefde.
Verder zijn we op mini-outreach geweest naar London, Ontario, twee uur rijden vanaf hier. Hier maakten we deel uit van het ministry team in een kerk en mocht ik preken over het zoon- en dochterschap dat we als kinderne van God ontvangen hebben. Het waren hele mooie samenkomsten die we daar hadden.
Verder ga ik met mijn outreach team voor drie weken naar Winchester, Engeland in juli. Daar doen we samenkomsten, kids ministry, toneel op scholen :D en werk bij voedselbanken.

Ook ben ik aan het overwegen om hier komend (school)jaar stage te gaan lopen. Het is mogelijk om de begeleiding van de volgende scholen te gaan doen, dus ik ben aan het kijken of dat is wat God met me wil doen. Ik hou jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen!

Heel veel zegen en ik schrijf snel weer een volgende blog ;)

Groeten, Stephan

  • 17 Mei 2013 - 20:29

    Tamara:

    Hi Steef!

    Mooie blog weer:)
    Had het natuurlijk al keertje op Skype gehoord, maar ook erg leuk om weer te lezen!
    Vind het echt gaaf wat je allemaal leert, heb er zelf ook veel aan.
    Maar mis je wel hoor!

    Liefs, Tamara

  • 19 Mei 2013 - 17:00

    Frits Bruinzeel:

    Hallo Stephan,

    Heb eindelijk even tijd om je blok te lezen, het is nu zondag 1e pinksterdag.
    Erg bemoedigend wat je allemaal schrijft, wat heb jij een mooie tijd daar.
    Dat wordt wel wennen als je straks terugkomt.
    Wij hebben een mooie kerkdienst achter de rug, met 10 jongeren die belijdenis deden.
    Wat een rijkdom, vind je ook niet ? 10 jongeren die voor God kiezen.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Roland zit in zijn eindexamenweek, wat de nodige drukte
    met zich heeft. Straks gaan we met zijn negenen naar een Tapasrestaurant in Alkmaar.
    Lekker gezellig even met elkaar wat snavelen....moet ook gebeuren, iedereen heeft het druk.
    Nou Stephan, ik wens je het allerbeste verder, en heb een goede tijd verder daar. God zij met je.

    Je oom Frits.

  • 19 Mei 2013 - 17:00

    Frits Bruinzeel:

    Hallo Stephan,

    Heb eindelijk even tijd om je blok te lezen, het is nu zondag 1e pinksterdag.
    Erg bemoedigend wat je allemaal schrijft, wat heb jij een mooie tijd daar.
    Dat wordt wel wennen als je straks terugkomt.
    Wij hebben een mooie kerkdienst achter de rug, met 10 jongeren die belijdenis deden.
    Wat een rijkdom, vind je ook niet ? 10 jongeren die voor God kiezen.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Roland zit in zijn eindexamenweek, wat de nodige drukte
    met zich heeft. Straks gaan we met zijn negenen naar een Tapasrestaurant in Alkmaar.
    Lekker gezellig even met elkaar wat snavelen....moet ook gebeuren, iedereen heeft het druk.
    Nou Stephan, ik wens je het allerbeste verder, en heb een goede tijd verder daar. God zij met je.

    Je oom Frits.

  • 19 Mei 2013 - 17:00

    Frits Bruinzeel:

    Hallo Stephan,

    Heb eindelijk even tijd om je blok te lezen, het is nu zondag 1e pinksterdag.
    Erg bemoedigend wat je allemaal schrijft, wat heb jij een mooie tijd daar.
    Dat wordt wel wennen als je straks terugkomt.
    Wij hebben een mooie kerkdienst achter de rug, met 10 jongeren die belijdenis deden.
    Wat een rijkdom, vind je ook niet ? 10 jongeren die voor God kiezen.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Roland zit in zijn eindexamenweek, wat de nodige drukte
    met zich heeft. Straks gaan we met zijn negenen naar een Tapasrestaurant in Alkmaar.
    Lekker gezellig even met elkaar wat snavelen....moet ook gebeuren, iedereen heeft het druk.
    Nou Stephan, ik wens je het allerbeste verder, en heb een goede tijd verder daar. God zij met je.

    Je oom Frits.

  • 19 Mei 2013 - 17:19

    Annelies:

    Hey Stephan,
    Frits heeft per ongeluk 3 keer op de knop gedrukt, vandaar 3 keer zijn relaas haha.
    Heel mooi en fijn om te lezen wat jij allemaal ontdekt in jouw leven op dit moment, wat een rijkdom allemaal.
    En wat heb je alles weer mooi verwoordt, ik heb er zelf ook veel aan.
    Ik vroeg afgelopen donderdag net aan je hoe het met je gaat en hee daar is weer een blog.
    Mooi van dat je schrijft dat we mogen wandelen in het licht van de genade.
    Rien van den Berg uit Dronten zei eens , toen hij voorging in Hoorn,: Je mag leven in het licht van het eeuwige
    leven, dit blijft me elke dag nog bij en neem ik mee. Wat een rijkdom allemaal.
    Vanochtend hebben 10 jongeren belijdenis gedaan, dat was weer heel mooi om mee te maken, dat ze ook hun leven met vallen en opstaan met de Here God willen delen.
    Ik vond het heerlijk om je blog weer te lezen, en fijn om te weten dat het goed met je gaat.
    Gods rijke zegen toegewenst Stephan , tot horens
    Liefs Annelies

  • 21 Mei 2013 - 20:36

    Bianca :

    Hey Stephan,

    Wat goed om weer eens iets van je te lezen.
    Wat kan jij dit goed verwoorden en wat geweldig dat wij hiervan mogen leren.
    Ik ben heel blij dat het goed gaat met je en bid voor je dat God je een weg zal wijzen in wat je hierna mag doen.
    Voor alsnog blijf ik genieten van jou blogs.
    Heel veel succes en God's zegen.
    Groetjes Bianca

  • 22 Mei 2013 - 11:15

    Mama:

    Lieve stephan,
    En daar is je blog eindelijk. Gelukkig hebben via andere wegen wel contact. haha.. Zo te lezen heb je heel veel gemaakt. Heerlijk om te lezen en te voelen wat God in jou leven doet en nog gaat doen. Want dat is een zekerheid. Laat het allemaal maar gebeuren en idd wij zijn hier niet zomaar. Het plan ligt klaar. Voor ons allemaal.Het is heel mooi hoe jij het allemaal verwoordt. Thanks son x. Wij hebben ook een heel mooi opwekkings weekend meegemaakt. En ik moest heel erg aan jou denken. Wij waren vier dagen met GOD bezig en dan te weten dat jij 24 uur 6 maanden lang bezig bent met GOD. Dit smaakt naar meer en ons verlangen groeit naar meer. Wij willen graag Zijn dromen voor ons ontvangen. In die heerlijke verwachting gaan wij verder.
    Lieverd wij hopen bij een samenkomst in Engeland te zijn. Om te luisteren hoe God in jou werkt.Wij kijken ernaar uit.

    Heel veel Zegen en spreken elkaar gauw weer xxxxx mama

  • 26 Mei 2013 - 17:52

    Reinier/ingeborg/Roger/Sylvester/Lola/mau:

    Hallo Stephan,
    Fantastisch dat je zo'n geloof in God mag hebben!! Veel zegen toegewenst. Laat God zijn werk doen in jouw. Fantastisch dat je jezelf ervoor wilt openstellen. Stephan, gewoon doorgaan, Hij laat je nooit los en is altijd bij je. Je oom reinier
    Hee Stephan , wat heb je dat mooi geschreven , fijn dat je het daar zo fantastisch hebt en dat je zo met god bezig mag zijn !! We missen je natuurlijk wel groetjes ingeborg.
    De dikke vette groeten van Sylvester. En hoe is het daar?
    Heel veel groetjes van Roger en is het daar koud?
    Hoi leuk dat je zoveel aandacht geeft aan de Here Jezus ik hoop dat je veel geleerd
    Hebt en dat je het leuk hebt groetjes Louise xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 12636

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: