Week 4 en 5 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Week 4 en 5 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Week 4 en 5

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

08 April 2013 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

hier weer een blog vanuit het inmiddels zonnige en aangenaam warme Tononto.

Vlak na de laatste blog vond de Freshwind conferentie plaats in de kerk die de school heeft opgericht. Ik heb nog nooit zoveel jonge mensen zo radicaal voor God zien gaan. Er waren ongeveer 2000 á 3000 jongeren en veel van hen hebben op de conferentie een keuze voor het volgen van Jezus gemaakt. Wij als school maakten deel uit van de organisatie en mochten tijdens de avondsessies met mensen bidden. Heel gave ervaring en heel mooi, dankbaar werk.

Voor mij persoonlijk was de week over profetie (week 4) een geweldige week. We kregen onderwijs over het horen van Gods stem, maar ook over hoe je de woorden die God tot jou spreekt voor iemand, het best kunt overbrengen. Toen we dit in de praktijk brachten en over elkaar begonnen te profeteren kreeg ik zoveel bevestiging van mensen dat de woorden die God tot me sprak zo raak waren. Dit was voor mij een bevestiging dat God echt tot me spreekt en dat Hij zo goed is dat Hij altijd opbouwend spreekt tegen ons. Eén van de vruchten van profetie is dat je een helderder blik krijgt op de weg die God voor je gemaakt heeft, omdat dat is waar je over spreekt als je profeteert. Ik ben me bewuster geworden van Gods plannen voor mijn leven en hoe Hij mij wil leiden in alles wat ik doe.

De week erna (week 5) was 'Flowing in the Holy Spirit'-week. Hierin kregen we onderwijs in hoe je tijdens preken of spreekbeurten de Heilige Geest kunt volgen. Het is mooi om te zien hoeveel vrijheid je kunt hebben tijdens het spreken voor grote groepen. Het vereist een beetje moed en lef om compleet op God te vertrouwen dat Hij je bij zal staan. Soms moet je de dingen die je zelf hebt voorbereid uit handen geven en dat doen wat de Heilige Geest je zegt. Ik denk dat het goed is er op te vertrouwen dat God je niet teleur zal stellen in de dingen die je voor Hem doet. Hij is trouw en Hij zal je helpen op de weg die je met Hem gaat.

Tijdens deze week was ik zelf een beetje aan het zoeken naar Gods weg voor mij persoonlijk. Soms heb je zo helder voor je wat God met je aan het doen is dat het niet moeilijk is om daar vrolijk en blij over te zijn. Maar soms heb je geen flauw idee wat Hij met je doet en wat de bedoeling is van de dingen waar je door heen gaat. Ik had tijdens deze week geen flauw idee wat God aan het doen was met me. Ik ervoer weinig van Hem en ik wist niet wat de bedoeling daar van was. Ik koos er voor om er simpelweg op te vertrouwen dat Hij weet wat het best voor me is. Ik denk dat Hij je soms meeneemt door een woestijn om je er sterker uit te laten komen.
Toch is God altijd goed, ook als je Hem niet ziet.
Hij heeft me gered uit mijn oude leven en heeft me nooit laten vallen.

Dit is iets wat Hij me openbaarde net toen ik weer meer begon te ervaren dat Hij altijd bij me is: "Ik hou zo veel van je dat Ik het er voor over heb om, in plaats van in de hemel te blijven, samen met jou door een woestijn te gaan om jou te laten groeien door moeilijke situaties".
God hoefde de aarde niet te maken. De Vader, Zoon en Heilige Geest hadden de eeuwigheid met elkaar kunnen doorbrengen en totaal gelukkig kunnen zijn. Maar de kern van Hun liefde was zo sterk dat het naar buiten explodeerde en een wereld maakte om Hun liefde aan te kunnen geven.

Dus God is goed, altijd :)

Vanmiddag krijgen we te horen waar we heen gaan op outreach (zendingsreis) aan het einde van de school.
Ben heel benieuwd!!

The Father's blessing for all of you!

Stephan

  • 08 April 2013 - 22:06

    Lambert :

    Geweldig dat je dit weer met ons deelt, Stephan. Het raakte me, dat stukje over God die de aarde niet hóefde te maken, maar het toch deed! Wat een liefde. Ik zou je wel eens voor grote groepen willen horen spreken, dan ga ik lekker in de zaal ziten luisteren! Mooie blog weer! God's blessings for you too, my son! xx Padre

  • 08 April 2013 - 22:56

    Jacco:

    Top stukje weer!
    @Lambert > Als er nog een plekje over is schuif ik ook aan in de zaal.
    Veel zegen daar in Toronto!

  • 08 April 2013 - 23:16

    Ellen:

    Wat mooi hoe je het schrijft over Zijn geweldige liefde en en dat we altijd onvoorwaardelijk op Hem mogen
    vertrouwen. En dat Hij naar je toe komt om je te helpen. Om door die woestijn tegaan samen met Hem.
    Zo'n Vader willen we toch allemaal!

    Thanks Stephan heerlijk om te lezen.
    Gods Liefdevolle Zegen! xxx

  • 09 April 2013 - 06:31

    Reinier:

    Hallo Stephan,

    Hardstikke leuk om te horen dat het goed gaat. Wat een groot geloof heb je !!
    God is er altijd.!! God zal je niet of beter gezegd nooit loslaten !!

    Heel veel geluk en vertrouw op Hem !!

    Groeten
    reinier





  • 09 April 2013 - 20:45

    Bianca:

    Hoi Stephan,

    Wat mooi om je blog weer te lezen.
    We gaan ook door een woestijn maar mogen putten uit De Bron van Levend water.
    Hij is er altijd en laat ons nooit alleen.

    God's zegen en nabijheid toegewenst op je "zendingsreis"

  • 11 April 2013 - 17:36

    Raymond:

    Heeey Stephan,

    Wauw, hoe super gaaf is dit man!
    En ook super veel jongeren die vol voor God gaan.
    Echt mooi om te zien hoe God in je leven bezig is.
    Zijn eeuwige liefde zal hij je altijd geven en hij laat je nooit los!

    God bless

    your little brother

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 12643

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: