Week 2 en 3 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Week 2 en 3 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Week 2 en 3

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

21 Maart 2013 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

hier weer een update over mijn tijd op de School of Ministry in Toronto.
Als ik dit typ heb ik net lunch gehad en zitten we midden in de week die helemaal gaat over "healing life's hurts", het genezen van dingen uit je verleden die je pijn doen (trauma's, leugens over jezelf en anderen etc etc). Nu kun je zeggen: 'wees niet zo'n baby en gedraag je is als een vent'. Dat is leugen nr 1. De bijbel stroomt over van een God die niets liever wil dan een intieme relatie hebben met ieder persoonlijk, of je nu man of vrouw bent, groot of klein, stoer of niet.

Laat me bij het begin beginnen. Na de week over het horen van Gods stem hadden we een week les over het vaderhart van God. Weten dat God je Vader is, is één ding, maar een openbaring krijgen over de liefde van je Papa in de hemel is iets veel diepers. In deze week heb ik mogen ontdekken dat ik echt een zoon ben van de Schepper van het heelal. Heerlijk om echt te zien hoe dichtbij je bij God bent. Hij is niet een God die ver weg op zijn troon zit en alles en iedereen opdraagt wat te doen, Hij is een Vader die het hart van Zijn kinderen (de kerk) aan het kneden is tot een hart als dat van Zijn Zoon.
Barry Adams, de man die ons het onderwijs gaf, omschreef het zo: "De rechterarm van de Vader is Jezus, de linkerarm van Vader is de Heilige Geest en met beide armen brengt Hij de mensheid terug aan zijn borst".

Ik ben er achter gekomen dat een hoop in mijn denken en opvattingen over God niet helemaal klopte. Ik dacht vaak dat er dingen tussen mij en God in stonden. Maar de bijbel zegt (Romeinen...) dat niets ons kan scheiden van de liefde van Jezus Christus. Ik denk dat dit komt doordat er bepaalde opvattingen leven in de kerk van vandaag de dag over wie God is, die niet helemaal kloppen. Veel kerken stellen bijvoorbeeld dat God heilig is (juist!), en dat wij het dus niet waard zijn bij Hem te zijn. Maar God de Vader hield zoveel van de wereld dat Hij Zijn enige Zoon gaf, zodat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. De hemel is opengebroken toen Jezus stierf aan het kruis, de weg is gebaand, Jezus heeft het werk volbracht, de weg naar de Vader is open. De Joden noemen God 'Yahweh', maar stellen dat Hij zo heilig is dat wij het niet waard zijn Zijn naam te noemen of te schrijven en noemen Hem dus 'YHWH'.
Maar God is niet langer ver weg, Hij is dichterbij dan een omhelsing, Vader, Zoon en Heilige Geest zijn in ons. En Hij kan ons alles leren over hoe Hij ons ziet en wie wij zijn in Hem.
Awesomeness, all the way! I tell you :p

En zo zijn we deze week dus verder gegaan met innerlijk herstel. De leugens die we geloofden moeten eruit. Ik wil niet langer geloven dat ik bang ben, dat ik ga mislukken of dat ik niet goed genoeg ben. Ik ben een zoon van God en voor hen die geloven is niks onmogelijk! :) Want Hij die in mij is, is groter dan hij die in de wereld is.

Volgende week starten we met profeteren... iets wat de vijand gestolen heeft, maar wat gegeven is aan de kinderen van God. Heb ik heeeeel veel zin in!

Vragen? Vraag gerust, stuur me een mailtje, een whatsappje of reageer hier onder ;)

Heel veel zegen broertjes en zusjes ;)

Stephan

  • 21 Maart 2013 - 19:16

    Tamara:

    :D Awesome indeed!!

    Leuke blog en heel erg waar! Liefs xxxx

  • 21 Maart 2013 - 19:20

    Karen Bruinzeel:

    Hey stephan,

    Wauw, dat heb je echt mooi opgeschreven!
    Het lijkt vaak wel alsof ik hier meer aan heb dan aan sommige preken.
    Het lijkt me echt ontzettend mooi om dit alles wat jij verteld mee te maken en onderwijs erin te krijgen.
    Bedankt voor je blog en hoop dat je ons nog meer kunt meegeven!!!!!

    Groetjes Karen

  • 21 Maart 2013 - 19:52

    Lambert Zijl:

    Mooie blog man! Recht uit je hart. Weet je trouwens dat je het ook heel duidelijk opgeschreven hebt. We begrijpen precies wat je bedoelt en delen dat ook. Je hebt het ook in je hart, dat is erg duidelijk.
    Op naar de volgende lessen! Love you, God bless you! Padre

  • 21 Maart 2013 - 19:57

    Ceesa Van Slooten:

    Het is prachtig, dat je een kind bent van God, de Heilige, de Almachtige. Juíst omdat Hij Heilig en Almachtig is, is het zo geweldig (awesome ;) ) dat wij zo'n persoonlijke relatie met Hem kunnen aangaan. Dat Hij, die er altijd al was, er is en er altijd zal zijn, zichzelf heeft gegeven in Zijn Zoon, is het grootste en diepste wat een mens kan ervaren in zijn leven.
    En hoe heerlijk is dat!!
    Veel zegen daar, groetjes, Ceesa.

  • 21 Maart 2013 - 20:45

    Ellen De Jong:

    AMEN! Dank je voor je boodschap!Dit is het evangelie!! Groetjes

  • 21 Maart 2013 - 22:17

    Bianca:

    Hey Stephan.

    Wat mooi om je blog weer te lezen.
    Ik vind het heel mooi uitgelegd dat Jezus de rechterarm is en de Heilige Geest de linkerarm, wat is het toch heerlijk om daar tussen te zijn.
    Dank je wel.
    Ik ben blij dat wij allemaal kinderen van God zijn en dat Hij onvoorwaardelijk van ons houdt !!!

    God's zegen en blijf ons voeden. ik heb het nodig

    Groetjes Bianca

  • 21 Maart 2013 - 23:34

    Alrik:

    Ha Stephan,

    Leuk om je belevenissen zo via jouw blog te volgen. Helemaal eens met Bianca: het voorbeeld van beide armen van God is erg mooi. Succes, veel zegen en ik ben benieuwd naar jouw volgende blog.

    Groetjes,
    Alrik

  • 21 Maart 2013 - 23:45

    Ellen Zijl:

    Lieve Stephan,

    Wat hebben we toch een geweldige God en zo'n rijk evangelie! En dat wij daar samen met Jezus in mogen wandelen wauw.. Eigenlijk moeten we elke dag HARD op zeggen, "Ik ben een kind van God'!! Heerlijk Stephan hoe je het daar hebt. En het is fijn om te lezen hoe God met jou bezig is want dat spat van de tekst af.
    En dan te bedenken dat je nog maar 3 weken weg bent. Ik kijk nu al uit naar je volgende blog.

    Heel veel zegen en laat je maar leiden door Zijn geest. xxx mama


  • 24 Maart 2013 - 21:08

    Annelies Bruinzeell:

    Lieve Stephan,

    Wat heb jij dit weer zo geweldig mooi verwoord, wat een rijke zegen dat jij dit allemaal mag doormaken en doorvoelen en vooral mag ervaren naar een zeker weten. Machtig is onze God, en inderdaad toen de Here Jezus voor ons allen aan het Kruis stierf , scheurde het voorhangsel en de weg was vrij, wat een geweldig evangelie, en wat hebben wij een toekomst!! Ik vnd het zo heerlijk voor je dat je zo met het geloof bezig mag zijn, blijf schrijven op je blog, want we hebben dit zo nodig om te mogen horen,
    een dikke kus uit de klaversloot van iedereen, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 12648

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: