Nieuwe uitdagingen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu Nieuwe uitdagingen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

Nieuwe uitdagingen

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

27 Februari 2014 | Canada, Toronto

Hoi allemaal!

Ik heb beloofd dat ik jullie op de hoogte zou houden van alle ontwikkelingen hier en ben van plan mijn woord te houden. Dus... hier weer een blog vanuit Toronto, Canada! :)

Op dit moment zijn er veel gave dingen gaande in de kerk waar ik stage loop (de Central Campus van Catch the Fire Ministries). Sinds Februari hebben we elke zondag twee diensten. Het aantal mensen dat naar de diensten kwam werd te groot voor de capaciteit van het gebouw dat we huren en we voelden dat God wilde dat we twee diensten op een zondag zouden doen. Voorheen hadden we alleen een dienst van 18:00 tot 20:30 uur, nu hebben we er ook een dienst bij van 16:30 tot 17:30 uur. Tijdens de vroege dienst hebben we nu ook kinderkerk wat een heel nieuw publiek trekt. De Central Campus was altijd de jongvolwassenen-kerk van Catch the Fire, maar nu komen er ook veel jonge families met kinderen naar de diensten. We zijn er heel enthousiast over en merken al dat er meer en nieuwe mensen naar de diensten komen.

Daarnaast zijn we veel bezig met evangelisatie in de buurt van de kerk en met bekend maken dat we nu twee diensten per zondag hebben. Er is veel animo vanuit de kerk om betrokken te zijn in de samenleving en heel praktisch de handen en voeten van Jezus te zijn. Als leiderschapsteam is ons doel om de passie die de mensen in de kerk al hebben om te zetten in acties. Hetzij evangelisatie, hetzij vrijwilligerswerk in de samenleving, hetzij pastorale werkzaamheden in de kerk. We willen mensen in de kerk in hun roeping zien wandelen en tegelijkertijd hen die de Heer nog niet kennen bereiken met het beste nieuws dat ze kunnen krijgen.

In dit alles wordt het voor mij persoonlijk zo duidelijk hoe levend Jezus Christus vandaag de dag nog altijd is. Hij raakt mensen nog altijd aan en maakt Zijn woning in hen die Hem lief hebben. Iedere dag wakkert Jezus mijn passie aan om in Zijn voetsporen te volgen en laat Hij mij zien hoe overweldigend groot Zijn liefde is.

Het is interessant om te zien hoe het Koninkrijk van God gebouwd wordt op plaatsen waar mensen met deze zelfde passie bij elkaar komen. Als wij gericht zijn op Hem, bouwt Hij Zijn kerk en wordt Zijn Koninkrijk werkelijkheid voor ons op aarde. En de kerk wordt als ware een volk dat wandelt in "the Great Commandment": heb God lief en je naasten als je zelf. Als je deze liefde tot volledige uitwerking laat komen in je leven, zul je zien dat de rest van de geboden daadwerkelijk aan dit ene grote gebod hangt. Gods Geest is een vuur in ons en als wij ons zelf aan Hem geven, branden we echt als een helder baken, zuiver en gewassen door Zijn vuur en zullen mensen de glorie van God op aarde zien. Dat is geen wishful thinking, dat is de werkelijkheid van het Koninkrijk van God.

Als jij ook Gods Koninkrijk zichtbaar wilt zien worden in Toronto. Dan kun jij samen met mij partneren in het werk dat ik hier mag doen, door mij financieel te ondersteunen. Je kunt jouw bijdrage overmaken naar rekening nummer NL38 RABO 0160409047 t.n.v. S.M. Zijl te Zuid-Scharwoude.

Hartelijk dank voor jullie hulp en Gods rijke zegen toegewenst!

Stephan Zijl

• 27 Februari 2014 - 08:36

Jacco Van Beveren:

Hey Stephan,
    Geweldig om te lezen! Veel zegen daar!

• 09 Maart 2014 - 19:43

Annelies Bruinzeel:

Hoi Stephan,

Wat hartstikke mooi om te lezen dat het zo goed gaat en dat de kerk daar zo uitbreidt. Wat moet dat voor jullie heerlijk zijn om te mogen meemaken, alles ter ere van onze Here God.
    Gods rijke zegen toegewenst met dit mooie werk!!
    Liefs van Frits en Annelies