mijlpalen en Gods plan - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu mijlpalen en Gods plan - Reisverslag uit Toronto, Canada van Stephan Zijl - WaarBenJij.nu

mijlpalen en Gods plan

Door: Stephan Zijl

Blijf op de hoogte en volg Stephan

28 Maart 2014 | Canada, Toronto

Hoi allemaal!

Hier weer een update uit Toronto, Canada!
In mijn vorige blog zei ik dat het wat warmer begon te worden hier. Dat is opzich ook wel waar, maar we lijken maar geen afscheid te kunnen nemen van de sneeuw. Dit weekend zit er waarschijnlijk weer sneeuw aan te komen. Zo'n "echte" winter is wel leuk hoor, maar het kan ook te gek. Zelfs de Canadezen hebben er genoeg van...

Maar goed! Het leven hier is nog steeds heel goed! :) Ik ben veel bezig met nieuwe dingen die in de kerk staan te gebeuren. We hebben binnenkort een jongerenconferentie, we maken voorbereidingen voor Pasen en er staan gebedsdiensten voor de deur (diensten die volledig in het teken staan van gebed en aanbidding).
En als klap op de vuurpijl gaan we in Mei naar Californië voor een zendingsreis. Vooral hier heb ik superveel zin in! We gaan voor een week naar Oroville, de armste stad in de armste regio van Californie. Hier gaan we werken met een organisatie die zorg draagt voor daklozen en drugsverslaafden, over het algemeen mensen die nogal wat op hun bord hebben gehad. Deze organisatie is letterlijk een oase in een woestijn voor deze mensen. Ze runnen een School of Ministry en een rehabilitatieprogramma voor de mensen in Oorville. Ze combineren het afkicken van drugs en bevrijden worden van ongezonde leefsituaties met de boodschap van redding en vergeving door Jezus Christus. Ze laten deze mensen zien dat er een toekomst voor ze is en dat God geweldige plannen met een ieder heeft. Als resultaat heeft deze organisatie de beste cijfers van alle afkickklinien in de Verenigde Staten. 74% van de mensen die het hele programma doorlopen valt niet terug in oude verslavingen. Zo'n percentage is ongekend in elke willekeurige kliniek. Ik kijk er ontzettend naar uit om met deze mensen samen te werken en met eigen ogen te zien hoe God mensen bevrijd en een nieuwe toekomst geeft. Tijdens deze reis brengen we ook een bezoek aan Bethel Church in Redding, Californië. Een heel grote kerk die internationeel veel bekendheid heeft gekregen door de aanbidding en sprekers. Ik heb er erg veel zin in!!!

Zondag 23 maart sprak ik voor het eerst in de kerk waar ik stage loop. Ik mocht delen over het liefhebben van je naaste als jezelf. Ik preekte voornamelijk uit 1 Johannes 4, een hoofdstuk dat benadrukt dat God liefde is en dat we ons idee van liefde moeten baseren op God. Liefde is niet alleen maar jezelf goed voelen. Het is veel meer alles wat God in een ander heeft geplaatst waarderen en stimuleren. Als wij de Heilige Geest ontvangen, ontvangen we de persoon die Liefde ís. Als wij ons focusen op Hem, op de Heilige Geest in ons, en op de liefde die de Vader voor ons heeft, kunnen wij anderen liefhebben en onszelf. God geeft ons liefde en dus kunnen wij anderen liefhebben. En in zijn liefde is er geen ruimte voor angst of veroordeling of angst vóór veroordeling. Liefde drijft angst uit en liefde roept ons tot een rechtvaardig leven. Als wij God liefde in ons de ruimte geven ons te veranderen, zullen we de vruchten ervan zien in onze handel en wandel.
Voor mij persoonlijk was het een mijlpaal om te spreken in de kerk. Ik ben veel aan het nadenken en bidden over wat God voor mij heeft in de toekomst en ik ben er van verzekerd dat Hij me aan het trainen en onderwijzen is om te doen wat Hij voor me heeft voorbereid. En ik ben er heel enthousiast over dat één van die dingen spreken voor groepen is. God is me nu vooral aan het leren dat dat wat ik in mijn alledaagse leven doe net zo belangrijk voor hem is als wat ik op een podium doe. Hij leert me dat er zoveel waarde zit in "echtheid" en transparantie. Ik ben er helemaal voor om Hem alle ruimte te geven om me daarin te laten groeien.

Financieel is het een groot avontuur in geloof. Op dit moment heb ik nagenoeg geen geld meer, dus ik vertrouw er volledig op dat God gaat voorzien. Als u/jij wilt partneren met mij om mensen in Toronto en in Californie aangeraakt en veranderd te zien worden door Gods liefde dan kun(t) u/jij helpen door me financieel te ondersteunen. De kleinste donatie is al een enorme steun in de rug!
Bankrekeningnummer: RABO NL38 0160409047 t.n.v. Stephan Zijl
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn blog en het geinteresseerd zijn in wat God in mijn leven aan het doen is! Ik mis jullie en bid dat God Zijn rijke zegen uitstort over jullie allemaal!
Jullie zijn intens geliefd door de Vader!!!

Veel liefs,

Stephan

  • 28 Maart 2014 - 23:41

    Ellen :

    Hey Stephan, Mooi om weer even je blog te lezen. En ik ben blij om te lezen dat het goed gaat en zeker weten, laat God zijn werk maar doen. Hij geeft wat je nodig hebt. Ik heb genoten van je preek, mooi man, echt ben super trots op je. Het is heel bijzonder om te horen wat God je ingeeft en dat je dat mag doorgeven is een Zegen. God is LOVE!!! Fijn dat je het kon opnemen zo was je een beetje dichtbij ;) Stephan ook voor jou Gods rijke zegen en spreek je gauw weer xxx mama

  • 30 Maart 2014 - 10:11

    Yvonne:

    Hoi Stephan, ik vind het heel bijzonder om te lezen dat je daar zo op je plek bent. En maar aan het leren en groeien bent! Dat je leeft in je bestemming. Hartelijke groetjes, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephan

Hoi allemaal, volg hier mijn belevenissen in Toronto en blijf een beetje op de hoogte van wat ik allemaal doe in de 5 maanden dat ik de School of Ministry volg. gr. Stephan

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 12630

Voorgaande reizen:

25 Februari 2013 - 26 Juli 2013

School of Ministry Toronto

05 Februari 2013 - 25 Februari 2013

De laatste voorbereidingen

Landen bezocht: